Yapay Zekânın “Hayal Ettiği” Harita ile Doom Oynandı: Peki Bu Ne Demek?

Yapay Zekânın “Hayal Ettiği” Harita ile Doom Oynandı: Peki Bu Ne Demek?
0

Görsel oluşturmada kullanılan modeller, gelecekte oyun motorlarında da kendine yer bulabilir.

Ekranı olan hemen her şeyde ve hatta bakterilerle bile oynanabilen DOOM,
şimdi de yapay zekâ ile oynandı. Pek çok yapay zekâ oyun oynayabiliyor,
hatta pek çok yapay zekâ da bilgisayar oyunlarında eğitiliyor. Bu defa
ise durum farklı. Yapay zekâ, ekrandaki görüntüden yola çıkarak haritayı “tahmin ediyor” ve tamamlıyor.

Projenin arkasındaki isimler olan Google Research araştırmacıları Dani Valevski ve Yaniv Leviathan, Tel Aviv Üniversitesi’nden Moab Arar, Google DeepMind araştırmacısı Shlomi Fruchter tarafından geliştirilen model, GameNGen nöral model olarak adlandırıldı.

Bir ilk olmayı başardı

GameNGen ekibi, yaptıkları açıklamada “GameNGen,
tamamen bir sinirsel modelle çalışan ve yüksek kalitede karmaşık bir
ortamla gerçek zamanlı etkileşim sağlayan ilk oyun motorudur. GameNGen,
klasik DOOM oyununu 20 kare/saniyenin üzerinde bir hızla tek bir TPU’da etkileşimli
olarak simüle edebilir. Bir sonraki kare tahmini, kayıplı JPEG
sıkıştırmasına benzer şekilde 29.4 PSNR (Piksel Sinyal-Gürültü Oranı)
değerine ulaşır. İnsan değerlendiriciler, oyunun kısa kliplerini
simülasyon kliplerinden ayırt etmede sadece rastgele tahminden
biraz daha iyidir. GameNGen iki aşamada eğitilir: (1) bir RL
(Pekiştirmeli Öğrenme) ajanı oyunu oynamayı öğrenir ve eğitim oturumları
kaydedilir ve (2) bir difüzyon modeli, geçmiş kareler ve eylemler
dizisine göre bir sonraki kareyi üretmek üzere eğitilir. Koşullandırma
artırımları, uzun yörüngeler boyunca kararlı otomatik regresif üretim
sağlar.
” ifadelerini kullandı.

Gelecekte bu tür modellerin daha da gelişmesi durumunda oyunlarda bölüm tasarımları yapay zekâ ile yapılarak, sonsuza kadar tekrar tekrar oynanabilen oyunların karşımıza çıkmasını sağlayabilir.

Kaynak:  https://gamengen.github.io/ 

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    be_end_m
    BEĞENDİM
  • 0
    alki_
    ALKIŞ
  • 0
    _a_kin
    ŞAŞKIN
  • 0
    k_t_
    KÖTÜ
  • 0
    berbat
    BERBAT

1959 yılında Samsunda doğdu. 1989-2005 Yılları arasında Temsa, Mitsubishi, Sabancı Holding grubunda Otomotiv, Bilgi işlem ve Yazılım bölümlerinde Müdür olarak çalıştı. Adnan Güney, şu anda, Network Dizayn Yazılım ve Tasarım koordinatörü olarak çalışmalarına devam etmekte. Ayrıca Blogger, Wordpress, Tumblr, Google sites gibi alanlara ilgili olup, uzun yıllardır SEO ve Alexa üzerinde çalışmakta.

Yazarın Profili

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir